24.10.2017.
  • English
  • Polish

Tu jestem: Strona startowa arrow Zajęcia terapeutyczne


 

Zajęcia terapeutyczne
Metoda Warnkego PDF Drukuj Email
11.03.2017.
Czytaj całość…
W naszej szkole uczniowie w ramach zajęć lekcyjnych mogą korzystać z wielu różnych terapii. Między innymi od września 2016 roku mogą uczestniczyć w terapii prowadzonej metodą Warnkego. Dzięki staraniom nauczycieli oraz uprzejmości sponsorów szkoła zakupiła profesjonalną aparaturę potrzebną do prowadzenia tej terapii. Terapią zostali objęci uczniowie  z trudnościami w zakresie czytania, pisania, mówienia, dysleksji oraz osób z zaburzeniami percepcji słuchowej, koncentracji uwagi, pamięci wzrokowo-ruchowej.
Czytaj całość…
 
Arteterapia PDF Drukuj Email
25.01.2013.
 
Hipoterapia PDF Drukuj Email
14.11.2010.
Czytaj całość… 

Oto ośrodek w Rybniku-Niedobczycach to tutaj odbywają się cykliczne zajęcia z hipoterapii, na które uczniowie są dowożeni szkolnym busem.

Czytaj całość…
 
Biofeedback PDF Drukuj Email
14.11.2010.
Czytaj całość…

Biofeedback to terapia z zakresu medycyny umysłu i ciała, która wykorzystuje aparaturę elektroniczną tak, aby pomóc pacjentowi uzmysłowić sobie i kontrolować procesy fizjologiczne własnego organizmu.

W metodzie EEG Biofeedback osoba poddawana treningowi uczestniczy w różnego rodzaju grach komputerowych, sterowanych wyłącznie własnym umysłem (bez stosowania klawiatury czy myszki).

Czytaj całość…
 
Integracji Sensorycznej PDF Drukuj Email
14.11.2010.
Terapia integracji sensorycznej określana jest mianem „naukowej zabawy”. Podczas sesji dziecko huśta się w hamaku, toczy w beczce, jeździ na deskorolce czy balansuje na kołysce. Przez zabawę przyjemną i interesującą dla dziecka dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego, co pozwala na lepszą organizację działań.
Czytaj całość…
 
Logopedia PDF Drukuj Email
14.11.2010.

Terapia logopedyczna zajmuje się:  

  • usuwaniem  zaburzeń mowy,
  • uczeniem mowy, która się nie wykształciła,
  • wyrównywaniem opóźnień rozwoju mowy,
  • doskonaleniem  odpowiedniego poziomu sprawności językowej. 

Mowa bowiem stanowi podstawę rozwoju osobowości dziecka i prawidłowego przebiegu procesów poznawczych (myślowych).

Czytaj całość…